Baka

Jobba mellan 7-13 åkte hem och duscha och bytta om sen for jag och Frida in på stan och kika lite, nu böjar solen äntligen titta fram lite men fortfarande ingen sommar värme!

När jag kom hem åt jag lite middag, sen börja jag leta fram lite recept. Måste ju baka nått gott tills på Måndag när mina älskade vänner kommer och ska fika lite. När jag väl hitta receptet kommer felica och två kompisar hem och ska såklart också baka med mig. Dom kom på att dom skulle baka chokladbollar, sa åt dom att dom fick baka själva på köksbordet. Medas jag höll på med min SUPER GODA kaka vid diskbänken. " ungefär som kladdkaka med nån seg chokladkola uppe på, underbart god! aja när väl kakan var klar ställde jag formen på spisen och började diska undan efter mig det var KAOS i hela köket, du kan ju tänka dig 3 st 6-åringar som sitter och rullar chokladbollar på kösbordet, pärlsocker och "smet" ÖVERALLT inklusive mig. plötsligt börja det lukta brännt, hade glömt att stänga av plattan, så min KAKA STOG på plattan och blev helt sönder bränd.. om jag har tur kanske halv går att äta men fy fan vart så jälva less!!! Min kaka vad sönder, och var kaos i hela köket var bara ta tag i och börja städa efter barnen medas de satt och åt upp allt pärlsocker som var kvar på fatet där de hade rullat bollarna. Medas de åt for nog mer än hälften ner på golvet, var ingen meing att sopa ihop förens de hade ätit upp och gått hem.. Men men så är det att ha småsyskon!!! Får väl se vad det blir för fika på månad just nu är jag inge mer sugen att baka iallafall :P

Nu ska Jennie hoppa ner i sängen och sova för imorgon är det jobb igen!


Kommentarer
Postat av: Marina

Hahahaha, bra där ;)

2008-05-27 @ 23:03:38
Postat av: Pauline

Stackars! :D hehe...puss

2008-05-28 @ 10:00:54
Postat av: emelie

nooooo favvokakan =(

2008-06-01 @ 16:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0