Finns orange i norge?

Jahopp kom hem för ett tag sen efter tolv timmars jobb, trött är jag nu vill jag lova. Har precis tagit mig en sköön dusch och nu sitter jag och myser i soffan, ska snart packa ihop mina saker för imorgon ska jag äntligen åka hem till Sverige igen. Fast måste ju säga att jag trivs riktigt bra i Tronheim med. 

Och jag trivs så bra på Dora, vi har det såå bra där! Nu har nästan alla vi jobba med på marsipan kommit ner på Dora med så nu är det massa roligt folk hos oss.
 
Måste ju bara berätta idag när vi satt på fika rummet så satt vi såklart och prata om svenskar och Norskar. Vilka ord som vi har lika men som aboslut inte betyder samma osv. Så börja vi skratta åt att morot på norska som heter gulrot. haha varför inte orangerot liksom, när den är orange? Men så säger en av dom som vi jobbar med lite ironsikt.
 -Ja men här i norge har vi bara gul, blå, grön och röd.
Jag som sitter i mina egna tankar och bara halv lyssnar på vad hon säger men slänger ändå ur mig frågan utan att tänka på vad jag säger.
-Men finns inte Orange i norge?

HELA PAUSERUMMET FYLLS AV SKRATT, där sitter jag som en dum svensk och skäms, fast samtidigt som jag själv inte kan hålla mig för skratt för jag hör hur dumt det lät, Men det var ju faktiskt inte så jag menade. Menade ju bara om dom inte anväder ordet orange? Om dom hade nått annat ord för det eller om dom bara sa röd eller gul typ? Vad vet man med norskar? Men men får skylla mig själv när jag ställde frågan som jag gjorde. Så den bjuder jag på, Kul att dom fick sig ett gott skratt iallafall!! :)

Nej, nu måste jag ta tag  i och packa så jag kommer i säng någongång så det blir fredag fort så jag får gå på jobbet och skratta och prata svorsk som vi alltid gör sen springa ut till bilen för att sedan köra hem till Sverige.

GO helg på er, kramar Jennie


Kommentarer
Postat av: Emelie

hahaha jennie, helt sæker på att du inte trodde inte orange finns i norge?

2008-10-23 @ 23:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0