Första oktober.

REDAN första oktober jag förstår inte vart tiden försvinner.

Igår på jobbet hör jag nån som ropar - Jennie?
Kollar dit och det är inte vem som helst som ropar utan det var ELIN! Gissa om jag blev glad. Var så roligt att se henne igen. Saknar hon här.Hon var upp och hämta alla sina saker som hon hade kvar här. Det var iallafall gårdagens höjdpunkt.


Igår efter jobbet tog jag och Pauline oss en underbar promenad längs havet. Går en stig precis längs vattnet så sjukt vackert med hösten alla färger och doften av hav och naturen, hör ni hur jag låter? Men jag njuter faktiskt varje sekund där nere. Där nere får man ny energi. Tog mig hem och gjorde iordning en god sallad. Sen blev det Idol för hela slanten. Pauline och Frida kom på att de skulle ut på nå äventyr så de for en sväng med bilen medans jag och Emelie satt kvar i soffan mös, prata och en hel del skratt blev det.




Denna vecka har blivit grispacking för mig för hela slanten. De som vi gjorde första veckan vi var här, då tyckte jag det var helt okej att stå där men då hade jag ju Elin, Frida och Malin som jag kunde prata med hela dagarna. Nu står jag där med några som verkar vara stum. Idag var iallafall "papi" med mig vid maskinen så jag hade nån att prata med. Fick iallafall höra av honom att jag blivit bättre på norska, haha. För det ända jag sa till honom första veckan var, va? Jag förstår inte. Dagarna går fort på nidar och vi är inne på våran SJUNDE VECKA.

Sista timmen idag på jobbet hade vi avdelningsmöte fick reda på att denna säsong kommer nog ta slut redan v.44 . Så det innebär att ni kanske bara har jobba i fyra veckor till? De hade jag ju inte planerat jag vill ju ha kvar jobbet till helst slutet på nov. Men julproduktionen är beräknad vara klar då och det ska redan börja med påskgodiset! För hoppningsvis som det lät så kanske man kan få vara på "Dora" lagret till nidar. Två veckor till efter att vi är klara i fabriken, det hoppas jag på. Har inget att göra hemma i början på nov.

Nu sitter jag hemma i lägenheten själv faktiskt, skönt måste jag faktiskt erkänna att det är. Frida och Pauline gick ner på stan och Emelie är och unnar sig massage. Jag har nyss ätit lax och brocoli efter att ha kommit in från en skön promenad med min mp3. Var väl behövligt vill jag lova, att få rensa tankarna lite. Nu ska jag ta mig en skön dusch sen krya ner i soffan och kika på tv.


Hade!


Kurt Nilsen-sail away

 


Kommentarer
Postat av: liiin

2008-10-01 @ 20:29:29
Postat av: elin

Det var så roligt att få träffa dig igår, saknar er så otroligt mycket! <3

2008-10-01 @ 20:30:58
URL: http://elinengdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0