vilken dag!

Ja vilken dag säger jag bara, börja med att jag åkte in till stan kl halv åtta med lillebror till stan för att lämna va honom vid skolan, åkte sedan direkt hem packa det sista och fixa massa innan jag tog lillebrors bil in till stan igen. Kom in precis kl tio som bestämt, lämna bilen på wargen, Frida kom och hämta mig packa in all min packning i Fridas bil så for vi upp på odenskog hämta Pauline. Sedan vidare ner på stan igen hämta upp Emelie. Innan vi kom i från stan var kl elva.

I åre börja det regna jätte mycket och vi satte såklart igång vindrute torkarna efter ett tag flög ena vindrute torkaren av. Vi vände hittade den efter vägen och satte på den igen. Efter några 100 meter flög den av igen och vi orkade inte vända och hämta den för fästet hade ändå gått av. Som tur var så hade vi vidrutetorkaren kvar på förar sidan så vi fortsatte köre ett tag men såg att kanske inte så bra att ha en järngrej skrapandes mot rutan, stanna för att sätta på nått som inte skulle förstöra rutan. Jag tog av mig min strumpa, Emelie hoppa ut och trädde på den och satt fast den med en gummisnodd , haha skratta så jag grät.  Kommer bild sen. Kunde inte sluta skratta en ljusrosa strumpa längst ut på vindrutetorkaren, ni kan ju tänka er hur det såg ut?

Väl framme i Trondheim var klockan kvart över två, slängde in våra kylvaror och frysvaror  och satte oss i bilen igen. Har glömt att säga att i de första som hände i Fredags morse när jag kom på jobbet var att Bjarte våran avdelningschef ropa på mig. Han talade om att sex st från nidar skulle få flyttas till Dora (Nidars Lager). Såklart blev det jag och Frida från våran avdeling som blev förflyttande. Men jag blev glad iallafall att få göra nått annat, kanske man också ha större chans att få vara kvar längre.

Iallafall skjutsa Emelie och Pauline oss till Dora innan de for vidare till Nidar. Vi har haft det jätte bra på Dora ikväll, En gubbe som är 80 bast,  kör runt på truck sladdar och köra som fan. Fick oss några goda skratt. Vi hade musik och vi har dansat och sjungit hela kvällen medas vi har packat en massa nidas favoritpåsar. Kl slog äntligen halv tolv och vi fick gå hem.  Kolsvart ute och vi visste knappt vilket håll vi skulle gå och det visade ju sig med efter att vi hamnat åt helt fel håll och innan vi var hemma hade vi gått i en timme fast det kanske tar 15 min om man går rätt väg. Vi hamna inne på ett industriområde, var tvungna att hoppa över tre stängsel med taggtråd, gå massa stiga, snubbla, skrattat och vart livrädda. Nu är klockan halv två och Jennie ska äntligen krypa ner i sängen för att vakna upp imorgon och se vad den dagen har att bjuda på.

Godnatt, och sov gott.  


j a g   ä l s k a r   d i g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0