trött

Jag har haft en bra helg här i Trondheim. Hunnit med övertid, shoppat en del, finns ju lite mer utbud här än hemma? Efter fem timmar på stan i lördags gick vi trötta men NÖJDA hem och gjorde iordning middag och slappa framför tv och datorerna. Emelie och Pauline börja dricka lite och hade lite förfest med Thor och Marius jag var torr och bestämmde mig för att stanna hemma. Men slutade med att det inte blev nån utgång för nån.

Igår vakna jag kl halv elva och var pigg, tog mig en dusch och börja gör mig klar. Tjejerna sov och jag gick rastlöst runt i lägenheten och vänta på att det skulle vakna. Klockan halv ett kom emelie ut ur rummet. Jag tog fram dammsugaren och börja städa lite i väntan på att mamma och familjen skulle komma upp. Klockan 16 kom de äntligen upp efter att det stannat i åre och allt vad det hade gjort. Jag och mamma börja värma maten mamma hade lagat hemma till oss. Fläskfile, strips och mammas hemma gjorda pepparsås. Sen åt vi allihopa tillsammans jag, mamma, Emelie, Pauline, lillasyster, Tomas & Fredik och Sunding var också med, mysigt! När det for hem gick vi och köpte godis och satt och kolla på tv och mös i soffan. Emelie gick och la sig och jag satt upp och invänta Frida. Kl elva hör jag nått på dörren så kommer en glad Frida innan för dörren. Blev prat, skratt och lite flams innan vi kom till sängs. Kolla på klockan sista gången kl tolv och efter nån min låg Frida och snarka. Jag var uppspelt och kunde inte somna. Har vaknar jätte många gånger inatt så inte många timmars sömn blev det inatt.

Klev upp halv sex imorse och åt min havregrynsgröt och klädde på mig för jobb. Tog bilen till jobbet i morse eftersom vi var trötta tjejer och det regna. Gick upp till våran avdelning och såg att vi var utlånade till sollas för att packa mokkabönor. Så idag har alla fyra jobbat tillsammans. Har aldrig varit med om att en dag har gått så fort. SKÖNT! Efter jobbet stod favvobilen utanför och vänta på oss. Vi hoppa in och höjde musiken. For hem till lägenheten och la oss framför tv.

Nu ligger jag i soffan och myser, så slö har precis vaknat efter att ha sovit en stund, nu ska jag se om det finns nått att stoppa i magen.




Tack mamma för igår, betyder mycket att ni kom och hälsa på. Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0