13 oktober

Ja helgen var bra, jag var ledig.

utgång blev det i fredag och vi lyckades med det mesta.
Kvällen börja på travet för Frida ville se något lopp där, men jag och Kim frös så vi for hem till brunflo en sväng och hälsa på lillebror. Frida kom till brunflo efter ett tag så jag Jenny stanna hos henne medans killarna for vidare in till stan till thure. Frida gjorde sig klar och sedan skjutsa angelica in oss till stan, hon som tog körkort i torsdag, GRATTIS! 

Väl i stan var kl redan elva så vi skynda oss att dricka några glad vin och sedan tog oss ner på plaza.
Kvällen bjöd på massa dans och skratt, innan det stängde och en kille knuffa till fredik och fredrik flög på mig och jag in med ansiktet i någon jälva KANT, SVIN ont gjorde det!!! så då var det inte en glad Jennie utan en gråtandes, HAHA! Tog mig ut till en taxi och skulle åka hem , Km hoppa in i taxin och fredrik skulle va snäll och gå in och hämta våra jackor men innan han hade kommit igen så var vi på väg ut på frösön, varken jag eller kim tänkte på det. Så när vi stod utanför våran port hade varken jag eller kim nyckel eller telefon på oss! Bra, där stod vi i thirt och linne, och det var minus grader. FY vad jag frös det var helt otroligt.   
Gick och knacka på några grannar och fråga om vi skulle få låna telefon men dom var högre än ja finns inget att jämföra med. Fan hashdimma i hela lägenheten, haha så där fick vi inte nått bra svar alls. Jag och Kim kolla på varann och vände och gick ut i kylan igen. vi gick upp till vägen och skulle stoppa några bilar men alla körde bara runt oss haha... tillslut kom en kille som vi fick låna telefonen av så vi kunde ringde till min älskade lillbror som precis hade lag sig i sängen för att sova. Han kom som en räddade ängel med våra nycklar så jag fick kom in och lägga mig i en varm säng. I över en timme stod vi ute!!!!! Aldrig vart så skönt att komma hem och in i värmen.

vakna i lördags och mådde inte allt för bra, då förstår jag varför jag vart nykter i nästan två månader. Skönt att vakna och vara pigg! På dagen var jag med Kim och lillebror hela dagen. Kim köpte äntligen sin efterlängtade skoter.  Kvällen var vi hos mamma och mös i soffan, senare på kvällen åkte vi förbi Thure & Jenny en sväng innan vi for hem och där somna jag gott i sängen.

Söndag morgon ringer telefonen tio i sju, det var angelica. Det första jag tänkte vad är det som hänt nu trodde hon krockat eller nått eftersom hon ringer den här tiden på en Söndag. Så svara men hon var glad och pigg så ingen olycka eller nått var det. Utan hon stod själv på jobbet och vikarien som skulle ha jobbat med henne var "sjuk" GAh finns inget värre än när dom sjukanmäler sig på morgon, var bara att hoppa i kläderna och köra till ängegården. Min första lediga helg på sex veckor. Men självklart ställer man upp, skulle ju aldrig lämna någon själv! Sluta kl ett så det var super skönt, for hem dushca och for hem till mamma för att få mig lite kokkött så himla gott. Sen var den helgen slut och en ny vecka väntar.

Igår kom angelica på besök, mys. For hem till fjällsta på kvällen och åt middag och lämna skoter.


Idag blir det träning innan jag ska iväg och jobba 15.30-21.15
hade inget jobb denna vecka men nu ska jag jobba idag och imorgon iallafall..


På fredag går tåget mot sthlm, Emelie shopping, mys, utgång, musikal och massa skratt!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0